13 Aralık 2016 Salı

Moon Lovers / Kore Dizisi

Bir dizi izledim, bin ayrılık yaşadım. Sanırım benim için dizinin tam tanımı budur. Daha iyi nasıl izah edebilirim bilmiyorum, çünkü yaşadığım ayrılıklarda kalbimi orada bırakmışım gibi hissediyorum. Bir dizi için bu kadar edebiyat yapmaya gerek var mıydı derseniz.. Evet, vardı. Çünkü ben izlerken, diziyi değil bir hayatı izliyormuş gibi hissettim. Bir kitabı okur gibi.. Ve tartışmasız benim için efsane diziler listesine girdi. Hem de ilk sıralardan.. Dizi içerisinde 3 5 dakikalık da olsa atlamalar yaparım –sıkıldığım yerlerde- lakin burada bırakın atlamayı gözümü kırpmadım. Bir ara komple gözlerimi kapatmış olabilirim oda ağlamaktan! Diziyi haftalar önce bitirmeme rağmen yazısını ancak yazabiliyorum çünkü dizi ile ilgili kelimeleri daha yeni toparlayabiliyorum..

Konusu:
Go Ha Jin (IU) hayatından bunalmış kötü bir döneminde olduğu sırada, göl kenarında ufak bir çocuğu kurtarmak için suya atlar. Bu sırada güneş tutulması olur ve kendisini geçmişe, Goryeo Hanedanlığı zamanına gitmiş vaziyette bulur. Burada ki ismi Hae Soo olmuştur. Gelecekten gelen Hae Soo’nun o dönem ile mücadelesi, prensler arasındaki taht savaşları ve aşk-ları anlatılmaktadır.

Genel yorum yaptıktan sonra spoiler olarak çenemin bağlarını açacağım, bilginize..

Genel yorum:
Diziye başlamak konusunda kararsızdım. –tarihi dizi olması sebebi ile- Çünkü tarihi dizilere başlayıp bir şekilde sonunu getiremiyorum. Bknz: Jackpot. Bir şekilde dizinin içine çekilmem lazım. Heh işte Bende Hae Soo gibi bu dizinin içine çekildim. Dizi ile ilgili o kadar güzel yorumlar okuyup öneriler aldım ki daha fazla dayanamayarak başladım. Sonra kendimi sabah gözleri şişmiş vaziyette işe giderken buldum. –Geçmiş olsundu-

Karakterler, sırası ile sol baştan:
Wang Yo (Hong Jong Hyun) dizide, Kral Taejo’nun 3. Oğlu.
Wang So (Lee Jun Ki) Kral Taejo’nun 4. Oğlu.
Hae Soo (IU) gelecekten gelen hatun kızımız.
Wang Wook (Kang Ha Neul) Kral Taejo’nun 8. Oğlu.
Wang Jung (Ji Soo) Kral Taejo’nun 14. Oğlu.
Wang Eun (Baekhyun) Kral Taejo’nun 10. Oğlu.
Wang Wook- Baek Ah (Nam Ju Hyuk) Kral Taejo’nun 13. Oğlu.
Wang Won (Yoon Sun Woo) Kral Taejo’nun 9. Oğlu.


Dizi severek izleyeceğim kim varsa toplamış da gelmiş. Hepsi çok sevdiğim ve beğendiğim oyunculardı. Sadece IU hakkında olumlu hislerim yoktu. –Sanki kızı daha önce bir dizi de izlemişim gibi- Okuduğum yorumlar oyunculuğunun –İlk bölümlerde- kötü olduğu yönündeydi. Kabul, bende ilk bölümlerde gözlerini kocaman açmalarını anlamsız bulmuştum ama sonradan oturdu taşlar yerine.. Hatunu da oyunculuğunu da karakterini de çok sevdim. –Bazı durumlar hariç-


Dizinin senaryosu çok sağlamdı. Her ne kadar bazı yerleri beni delirtse de.. Hatta başlarda ben bölümleri göz kırpmadan bitirirken, diziyi benden önce bitirmiş hatun arkadaşlarıma azıcık spoiler versene diye yalvarıyor sonra da bak sorarsam sakın söyleme, kaç git buralardan diyordum. Çünkü sosyal medya sağ olsun, ufacık bir bakayım desem komple finali öğreniyorum -_- Buradan Bulutlu hatunuma, Meltem Ç.'me ve Valar'cığım, İlknur'cuğuma teşekkürler edeyim.


Dizinin ostları ise son zamanlarda dinlediğim en harika şarkılardan kesinlikle. Hepsi ayrı ayrı çok özel ve dizinin havasına aşırı yakışmış. Her sabah ve her akşam olmak üzere dinlediklerim var içlerinde.. Mesela; Davıchı - Forgetting You, Taeyeon - All With YouEpik High - Can YouHear My Heart ve Sun Hae Im - Will Be Back (bu çok kırmıştı kalbimi..)

Bunradan sonrası spoiler içerecek, benim için önemli ve etkileyici olan sahneleri yazacağım. İzlememiş olanların okumamasını öneriyorum. –Lütfen demedin, spoiler yedim demeyiniz-


İlk bölümler çok keyifli, entrikalar, dolaplar, dümenler henüz yok. Şebek prensleri gülümseyerek izliyoruz ve Hae Soo’nun 8. Prens Wang Wook’a olan hislerine şahit oluyoruz.

Her ne kadar kendisi evli olsa da, hislerinin karşılıklı olması beni biraz sinirlendirse de.. Karısı ile olan evliliğinin mecburi bir evlilik olması sebebiyle çok kızamadım.. Tabi meğer durum öyle değilmiş, sonra öğreniyoruz bunu. İşte o zaman attı tepemin tası. “Yok, ben seviyormuşum karımı” modlarına girdi işte o zaman bir tane çakasım geldi suratına.

Ve O meşhur, beni ağlamaktan delirten yağmur sahnesinde.. Korkaklığından arkasını dönüp gitti ya.. Bende sinir sistemi iptal oldu işte o anda. O ana kadar bir sempati besliyordum kendisine lakin sonra bir numaralı kan davalım oldu. –Pislik!-


Ve o sahne kesinlikle benim için unutulmaz sahnelerden birisi oldu. –Hatta çizeceğim ilk illüstratör da o olacak- Arkasını dönüp giderken çok farklı hisler yaşadım, gerçek gibi.. –Belki de kızın yerine kendimi koymuşumdur o anda bilemedim..- Tabi beni yağmurdan koruyan bir şemsiyem yoktu o anda.. Dağıttığım konuyu kapatıp, devam ediyorum.


Hae Soo’nun Wang So olan ilişkisi ise çok güzeldi! Wang So’nun sevilmek isteyişi, yalnızlığının –bir süre de olsa- bitişini çok sevdim. Sağ olsun çıkan entrikalar yüzünden sürekli ara verilse de çok güzellerdi. Yağmur ayini sırasında yaptığı BB krem fikri ise efsaneydi.


Wang So’nun annesinin caniliğine, Wang Wook’un aşırı masum, sakin karakterinin sonradan entrikalar yapan birine dönüşmesine, Hae Soo’nun yazdığı mektupların Wang So tarafından okunamamış olmasına, Hae Soo’nun 14. Prens’in izdivaç teklifini kabul etmesine ise deli oldum. Kral ile evlenmemek için bileğini kesmesi gerçekten en kesin çözümlerden birisi idi ama daha sonra Wang So ile aynı sebepten evlenememesi.. Başka söyleyecek sözüm yok.

Hastalığımın adını buldum!

Kalbimden vuran sahneler ise; Söylediğim gibi yağmur sahnesi, Saray hanımının kendisini Hae Soo için feda etmesi ve komple son 2 bölüm.. Göz pınarlarımın kuruduğu sahneler olarak tarihe geçti. Bu kadar çok ağladığım başka bir dizi daha yok sanırım. Finaline söyleyebilecek bir şeyim yok çünkü -bence- böyle olması gerekiyordu. Olabilecek en iyi sondu. Daha az acısız olsun isterdim ama.. Bende herkes gibi gelmeyecek bir gemi olan 2. Sezonu bekliyorum..


Son sözler olarak toparlayacak olursam benim tarihi sevmeyenlere bile şiddetle önereceğim bir dizi oldu. –Kore dizileri ile alakası olmayan kuzenime bile başlattım ve bu kişi listesi uzar- Taktıklarım listesine ilk sıralardan girdi.

Bu zamana kadar yazdığım en uzun dizi yorumu oldu ki daha da devam eder gibi ama kendimi tutmam gerek gibi hissediyorum.. İzleyen arkadaşlar ile yorumda dedikodu döndürebiliriz. Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür etmeliyim. Umarım keyif ile okumuşsunuzdur.


 Mutlu haftalar diliyorum^^
Gifler Tumblr'den alıntıdır.

29 yorum:

  1. Akela, diziyi ilk defa duyuyorum. Neden bana böyle diziler öneren daha çok arkadaşım yok diye hayıflandım okurken. Yorumun bana çok şey kaçırdığımı hissettirdi. Ben de sen gibi tarihi kore dizilerini pek izleyemiyorum. Sanırım mesele doğru diziyi bulmakta. Listemin en tepesine yazdım, umarım senin kadar keyif alırım zira -laf aramızda- ağlamayı severim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin benim için yeri ciddi anlamda çok ayrı oldu. Aradan uzun zaman geçmesine rağmen hala öyle.. Ağlamayı seviyorsan tam senin tarzın derim, yorumunu da merak ile bekliyorum bak :)

      Sil
  2. Bu arada son yazımda mimlendinn! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta yazına koşup geleceğim :)

      Sil
  3. IU'yu seviyorum, tarihi dizi olunca ben de bi düşünüyorum ama merak ettim, bi bakıcam akela, sararsa izlerim, bu arada jealousy incarnate sen de okuyunca başladım finale geldim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dizide daha çok seversin o zaman hatun, ben bile çok ısındım çünkü. İlk bölümden seni de etkisi altına alır diye düşünüyorum, umarım yanılmam :)
      Jealousy İncarnate dizisi de güzeldi yahu, özellikle Hwa Shin :)

      Sil
  4. Gerçekten güzel diziydi. Çok güzel yazmışsınız ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmiş olmanıza çok sevindim :)

      Sil
  5. Diziyi ilk defa duyuyorum malesef :( Tanıtımın gercekten benım gibi yeni başlayıp birşeyler tanıtma düşüncesinde olanlara birer örnek olmuş :) bende beklerım tebrik ederim tekrardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, böyle düşünmenize gerçekten çok sevindim :) Ziyaretinize gelmiştim daha önce, tekrar tekrar geleceğim :)

      Sil
  6. Ya ben bu diziyi güncel olarak izleme gafletimde bulundum , neler çektim bir bilsen :D İlk dört bölümü çok sıkıldım açıkçası , kardeşin zoru ile izledim , sonra yavaş yavaş açmaya başladı ama bence en güzel bölümler 12. bölümden sonrasıydı , entrikalar arttığı için sanırım :D IU severdim daha önce ama bu dizi sayesinde gerçekten soğudum , kız bir ona gitti , bir buna gitti , hem bir prensle saç baş kavga etmesi çok saçma geldi , kızım kendine gel diye ekran başında delirdim :D Birde 8. prens benim çok sinirimi bozdu baştan sona kadar ona uyuz olarak izledim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iyi ki güncel izlememişim delirirdim herhalde.. :D Diziye aç bir şekilde başladığım için hiç sıkılmadan izledim.. Entrikalı bölümleri nefessiz izledim tabi ki :D Yani bilemiyorum.. Ben karakterini anladığım, benimsediğim için sanırım çok batmadı gözüme.. Kavga etme sebebini tamamen kızın kişiliğine bağlıyorum. Prens diye boyun eğmeyip saldırdı direk, iyi de oldu :DD 8. Prens konusu ise fena.. Baya kalbimi kırdı pis herif.

      Sil
  7. Merhaba :) Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen katıldım. Sizide bloguma beklerim www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoş geldiniz :) Geleceğim mutlaka.

      Sil
  8. Yahu ne güzel yorumdur bu. Böyle ne düşündüysem hepsi cümlelere dökülmüş.
    Diziye ilk olarak bir buçuk ay önce başladım. Benden önce bir arkadaşım başlamıştı, Moon Lovers benim daha önceden sürekli saydığım bir dizi olduğu için bana öneriyordu. Diziye de öyle bir nedenim olduğu için değil, ön yargı yaptığım için saydırıyordum. (bknz. Allah çarptı.)
    Öyle böyle bir başladım, başlamaz olaydım da diyemiyorum. 11.bölümde yağmur sahnesinde ve 19.bölümün ortasında bir başlıyorum ağlamaya dizinin sonuna kadar kaç mendil bitiriyorum bilmiyorum. 20 saatlik dizinin son bir buçuk saati sürekli ağlamayla geçiyor. Ponçik kalbim buna nasıl dayandı bilmiyorum. :D
    Valla benim en efsane dizim. Her gün SBS'ye tivit atmaktan ciğerim solsa da o ikinci sezon gelecek. Kabul edemiyorum bunu. Özellikle yazan biri olarak kurgunun bu kadar yarım kalması benim kabul edebileceğim bir şey değil. Son bölümün son kısımları tamamen başlangıç gibi değilse ben de hiçbir şey bilmiyorum.
    Dertlendim yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim, benimde aldığım en samimi yorumlardan bir tanesi oldu yorumun :)
      Bende tarihiye ön yargım olduğu için başlayamamıştım bir türlü.. Sonra bir ost dinledim, fikrim anında değişti. Birde izleyip dinleyince..
      Dizi sanırım benim duygusal zamanıma geldi yada bilemiyorum hüzünlenesim varmış galiba.. Kapı gıcırtısına oynar gibi, ağladım her hüzünlü sahnede :D Cidden bende emin değilim ponçik kalplerimiz nasıl kaldırdı bu kadar hüznü, göz yaşını.. -Bak yine hüzünlendim.-
      Aynı şekilde, tartışmasız en özel dizilerimden birisi oldu.
      En iyisini yapıyorsun, bende desteklerim hatta, gelmeli o ikinci sezon. Benimde kafamı karıştırdı biraz bu durum.. Ya 2. sezona zemin hazırladılar yada böyle sağdan soldan vurarak bitirelim dediler. Gelirse 2. sezonu 14 gözle, ponçik kalplerimiz ile izleriz. Gelmez ise eğer, kalbimizin en özel yerlerinde saklamaya devam ederiz..

      Sil
  9. Akela'mmmm yavru sen naptın yahu :/ En son bende senin yazından sonra Jealousy Incarnate izlemiştim Feno'm geçen gün başka bir dizi önerdi izlemem için o bitsin sonra direk buna başlıyorum kuzum 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi dizi o hatun merak ettim bakayım bende :) Ay bu diziyi kesinlikle izlemelisin diyor başka bir şey demiyorum bak :)

      Sil
  10. İçerdiği dramdan dolayı başlamaya cesaret edemediğim nadir dizilerden. Bu aralar "mutlu son"la final yapmayan dizileri izlemiyorum. Ve -bence- tarihi dizilerin bir çoğu "mutlu son" yapamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçindeki dram öyle yaralıyor ki.. Bu konuda bir şey söyleyemem ama bir gün gücünü toplayıp izlemelisin diyebilirim. Ben haftalar geçmesine rağmen izlerini taşırım çünkü.. Ostlarını hala dinler hüzünlenirim vesaire..
      Sanırım söylediğin gibi. -Genelde- dramlar daha ağırlıklı oluyor tarihi dizilerde.. O zamanın şartları yüzünden bu sonuca varılıyor diye düşünüyorum..

      Sil
    2. Bi dönem sadece tarihi diziler izlerdim; keşke o zaman rastlamış olsaydım buna. Bi çırpıda bitirirdim muhtemelen :D Şuan izlemeyecek olsam da arşivliyorum. Bi ara mutlaka izleyeceğim bunu.

      Sil
  11. bugün bitirdim ve ah ne çok gözyaşı doktordu normalde romantik komedi izlerim hep dram sevmem ve tarihi dzi olması da ikilemde bıraktı izlemeyecektim fakat çok güzel yorumlar olunca dayanamayıp başladım.kotu son dediler başlamadan hatta ama normalde çok öyle dizi ve filmlerde ağlayan biri değilim izleyim gitsin dedim. ah keske şu son iki bölümü izlemesudim çok etkilenmeyen ben bile hala wang so nun aglayisini hatırladıkça gözlerim doluyor.. ne dizi yapmışlar.boyle bitmemeliydi dedim tüm gün.ikinci sezondan bahsediliyor falan ama en azından kız tabloya bakarken wang so elini uzatmaliydi ya da müzede birbirlerini gorebilirlerdi en azından öyle bitseydi diyorum.bu kadar kötü bir son olmasaydı keske senarist ne acımasıznis 🙁ikinci sezonda günümüze dönülürse dizinin ı tadı da kalmaz ikinci sezon olmasa bile sadece bir bolum olsa kavussalar öyle bitse 😁 ne kadar etkilendysem yaz yaz bitiremedim.en sevdiklerim arasında kesinlikle müthiş bir diziydi sanki biz yaşıyoruz gibi yaşadık hüznü de mutluluğu da bu kadar duyguyu geçiren nadr dizilerden uzun bir süre dram izlemek istemiyorum artık.😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmana çok sevindim, bende diziyi öyle bir sahiplendim ki sevenlerini gördükçe bağrıma basasım geliyor :)) Diziye başlarken finali hakkında bilgim yoktu ama dizinin ağlattığını biliyordum. Tarihi dizilere ve dramlara biraz düşünerek başlıyorum, sürekli bir entrika dönmesi daraltıyor beni.. Ama bu dizide farklı bir şey vardı.. Bir kitabı okumak gibiydi yada bizzat şahit olmak gibi.. Nedenini hala bilmiyorum ama benim için de izlediğim en özel dizilerden birisi idi. Senaryo bakımından bakarsak öyle beyin yakan, şahane yazılmış dediğim bir senaryo değildi ama diğer tarafları ağır bastı ve diziyi unutulmaz yaptı. Ağlamak istendiğinde açılıp izlenmesi gereken bir dizi :D
      Yorumun için çokça teşekkür ederim, dilerim yine aynı dizilerde buluşabiliriz :)

      Sil
  12. vizelerdi finallerdi derken diziyi geç izlemiş olsamda bugün itibariyle bitirdim. hemen internete insanların dizinin sonu hakkında neler düşündüğünü öğrenmek için koştum. bir ben miyim sonunu çok acımasız bulan en azından veda edebilseydi. en azından ölmüş bedenini görebilseydi kızın. bu kadar acımasız bir son beni çok derinden etkiledi. bunlarıda buraya yazmasaydım içimde bir ağırlık olarak kalacaktı. bir çok yorumu okudum seninkinide. herkes sonunun yerinde olduğunu böyle bir dizi için beklentiye girmenin saçma olduğunu söyleyip duruyor. bense kesinlikle vedasız ölümlerden nefret ederim. keşke böyle olmasaydı. umarım cevap verirsin bana. çünkü etrafımda kore dizisi izleyen yok ve ben hala dizinin etkisinden çıkamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle samimi yorumun için çok teşekkür ederim, beni mutlu ettin. Nereden başlayacağımı bilemiyorum şimdi yorumuma ama.. Vedasız ölümü ve ölümün acımasızlığını bende kabul ediyorum herkes gibi.. Kızın ölmüş bedenini değil de küllerini görmesi geç kalmışlığını daha iyi fark etmesi açısından yerinde bir seçenek gibi görülebilir. Yani senarist ve o zamanın şartları açısından bakarsak.. Ama olayların gidişatı sonucun bu şekilde olmasına sebep oldu. Bu diziden mutlu son beklemek pek mantıklı olmazdı çünkü kız zaten o zamana ait değil. Eninde sonunda bir şekilde kendi hayatına dönmeliydi. Seninde söylediğin gibi bunu daha acısız yapsalardı tabi ki daha iyi olurdu ama sanırım diziyi unutulmaz yapanda bu oldu. Bakma böyle rahat konuştuğuma ama dizinin yarası bende de büyüktür, hala hatırlarım.. En azından en sonunda Wang So'yu da günümüzde görseydik bu kadar acıtmazdı final bölümü diye düşünüyorum. Hayallerimizde finalini istediğimiz gibi yazmaktan başka yapacak bir şey yok..

      Sil
  13. dizinin 2. sezon fragmanları var nolur çekiliyo deyin lütfeeeen o kadar istiyorum ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O videoların fan yapımı videolar olma olasılığı yüksek, bahsettiğin videoları görmedim gerçi ama.. 2. sezon ile ilgili bir haber yok diye biliyorum çünkü, 2. sezon olması da çok zor. Lee Jun Ki yeni bir diziyle dönecek zaten.. Diğer oyuncular desen başka dizilerde oynuyor. Yani üzgünüm..

      Sil
  14. Diziyi az önce izlemiş biri olarak hemen koşa koşa izleyen diğer insanları aradım ve karşıma blogunuz çıktı. Yorumunuz cidden çok güzel olmuş okurken o sahneler yine gözümde canlandı. Duygulandım :( nerdeyse görüşlerinizin noktası virgülüne kadar katılıyorum. Sinirimi bozan noktalar, 8. Prensten nefret etme zamanlarımız hep aynı:D o yüzden daha bir yakın hissettim kendimi size, bundan sonra sıkı bir takipciniz olucam gibi ^^ yalnız başrol kız hakkında cok acımasız yorumlar görüyorum ya üzüldüm. Yani başıma bir şey gelmeyecekse eğer ben çok sevdim kızı :D keşke 2. Sezon olsa da izlesek. Öyle güzel bitirdiler ki :( herneyse, ellerinize sağlık, çok güzel bir yorum olmuş. Aynı duyguları paylaşan biriyle dertlesmek gibi çok güzel geldi okumak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu samimi ve tatlı yorumun için çok teşekkür ederim, okurken mutlulukla doldum :) O 8. prensten hala aynı şekilde nefret ediyorum, kahrolsun bazı şeyler.. :D Hatunu bende sevdim en başta biraz kararsız kalsam da.. Yerin dibine soktukları kadar değildi, hak etmiyordu da. Bence diziye nereden bakarsak bakalım her şeyi tamamdı.
      Çok sevinirim her zaman beklerim, aynı dizilerde buluşursak tekrar dertleşebiliriz bol bol :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...